Pazar, Ocak 15, 2012

Hürremler ve Mahidevranlar -devam-

Cuk oturdu cuk valla benim şu saptamam var ya :)
Elbette karşı çıkanlar olacak.
Nedir problem?
No problem!
Kadınlar ikiye ayrılır dedim mi dedim... Ben öyle gördüm öyle de gözlemlerime devam ediyorum. Daha bana üçüncü bir kadın tipi düşündürecek bir dişi kula rastlamadım. Bu Hürremler ve Mahidevranlar elbette ergenlik sonrası ancak açık kimliklerine kavuşuyorlar. Ve ileri yaş durumlarında kendi hayatlarına değil yeni neslin hayatlarına göre tavırlarını koyuyorlar. Ve her ne olursa olsun toplumu bu Hürremler ve Mahidevranlar yetiştiriyor. Bu asla değişmez bir ANAYASA:)
Hürremlerin bebeleri daha sıradışı ve genel kurallara asla boyun eğmeyen çocuklar ve dahi yetişkinler oluyor ilerde. Özgürlük onlar için olmazsa olmaz temel yasa. Kendilerine dayatılan kuralları asla lop diye kabul edip içlerine sindiremezler. En feodal yapıda yetişmiş olsa dahi bir Hürrem'in bebeği asla ilerde her denilene boyun eğmeyen bir insan olacaktır. Ki böyle oluyor.Gerçek bilim insanları ve sanatçılar ancak ve ancak Hürrem tipi bir kadından doğar.
Hürrem için amaca ulaşmak için tüm yolları aşmak; aşamasa bile yolunda ölmek düşüncesi hakimdir.
Mahidevranlar da ise daha anaerkil bir düşünce hakimdir. Her olursa olsun sistem içinde kalmalı ve ne denirse boyun eğmeli. Boyun eğmek kimi zaman zor gelse de sathı müdafa için asla geri çekilmemeli ki :) yerine bir Hürrem gelip de sahip çıkmasın.   Mahidevran bebeleri de daha ana kucağında boyun eğen ya da eğmek zorunda olduklarına inandırılan çocuklar ve dahi sonrasında yetişkinler olarak toplumdaki yerlerini alırlar.Bu yüzden Mahidevran kadınların entrika yeteneği çok daha fazla gelişmiştir Asla açık savaşlara girmezler. Etraflarında ekipler kurup bu ekipler aracılığıyla konumlarını konuma savaşını verirler. Sürekli dertleri yalnızca sahip olabildikleri konumları korumaya çalışmaktır. Her türlü tavize açıktırlar. Kadınlık gururları neredeyse yok denecek kadar azdır.  Onlar için ruhlarının zedelenmesi, incinmesi gibi duygusal durum halleri asla ön planda olmaz. Elbette incinirler, kırılırlar. Ama asla açık açık yaşayamazlar bu duygularını. Aldatılmayı görmezden gelmeyi bir konum savunma aracı olarak gördüklerinden sürekli kendilerini de çevrelerini de aldatıp dururlar.

DEVAM EDECEK

5 yorum:

öykü dedi ki...

o kadar guzel acıklayıcı bı yaklasımla anlatmıssın kı
ekleyecek sozum yok:)

Şirin dedi ki...

Keşke ekleseydin sende bir şeyler Öykücüğüm. Biliyorum ki daha açıklanacak çok şey var.

sevgilerimle...
bekliyorum senden de..

Adsız dedi ki...

Hürrem'i öyle bir yere koydunuz ki? sanki ak kaşık...Leo vakasına ne nedersiniz? Hala günümüze uzanmıştır Sarı selimin kimliğindeki tereddütler.yani böyle bir tez olmaz diyorum ben.alimde n zalim,zalimden alim olabilir ,mümkündürde..

Şirin dedi ki...

Ak ve kara yok burda... Hürrem ve Mahidevran var... Oldukları yere bakıp gördüklerimi anlatmaya çalışıyorum.

Adsız dedi ki...

evet evet ben biraz konuyu anlayamadım,gerçekten güzel de anlatıyorsunuz..okuyorum zevk ile.