Cuma, Ocak 13, 2012

Hürrem mi Mahidevran mı?

Mahidevranlar....
Hürremler....
Ve dahi Süleymanlar...
Ve ve dahi kendini Süleyman zanneden Süleymancıklar :)))
Şu muhteşem yüzyıl dizisi her türlü tartışılıyor. Bunca dert başımızda bu dizi de neyin nesi diyenler de var arada söylenen; duyuyorum ha!
Valla dizi tarihi bir misyonunu yerine getirmek için yapılmıyor. Öncelikle bunu bir güzel ayırt edelim. Dizinin başında da elbette etik kural olarak da senaryonun bir kurgulama olduğu hakkında hatırlatma da yapılıyor. Hani ola ki orda ki her bişiyeciği gerçek tarih zannına kapılanlar olabilir diye. Aman ha!
Tadını çıkartın kardeşim dizinin güzel güzel...
Beni dizinin elbette tüm görkemiyle kendine bağlayan kostümleri dekorları sahnelerinin yanısıra muhteşem(!)kadınları ilgilendiriyor. Tek rolüne bir türlü oturup da kafam da ikna olamadığım karakter ise Valde Sultan.
Koskoca Süleyman'a doğrusu öyle bir sosyete botokslu estetikli ama dokunsan yıkılacak bir valde sultan doğrusu yakışmıyor. Diğer oyuncular Allah için cuk oturmuş yerlerine bana göre...
Hele Hürrem hele Hürrem...
Valla Hürrem her haliyle benden rahmet üstüne rahmet alıyor her bölümde.
Neyse bırakılım da diziyi, kostümleri, dekorları falan şu kadınlar ve erkekler açılıma gelelim...
Herkes yüzyıllar ötesinin entrika dolu harem dalaverelerini sanki bugün hayatımızda hiç yokmuşcasına ağzı açık şaşkınlıkla izliyor ya! Aha işte ben işin bu kısmına dikkat kesildim her nedense. Eh biraz sosyologluk biraz da psikologluk mu ediniyor insan yıllar içinde bilemem ama ben sosyopsikolojik kapısının içinden gireyim dedim hareme... Ve ne göreyim ki önümde upuzun bir tünel... Bitmez Allah bitmez. Uzun lafın kısası tünel günümüze kadar geldi ve daha da ileri doğru gidecek besbelli. Benim geleceğe biletim varsa geri kalan bir kısmını da giderim tünelin ama sanırım sonu kıyamette bitecek:)) 2012'de kıyamet koparsa benim de kısa vadede belki görme şansım olur elbette çağdaşlarımla birlikte...
Evet sosyopsikolojik didişmelerim sonucu kadınları ikiye böldüm...
Hürremler!
Mahidevranlar!
Evet evet tüm kadınlar sadece iki ayrı cinste!
Siz de sağınıza solunuza dikkat edin. Hangi kadın Hürrem? Hangi kadın Mahidevran?
Sevdiğini, kocasını her türlü bahane ile kendine yedirip başkalarıyla paylaşan kadınlar hemaaaaaaaaaaan Mahidevran odasına buyursunlar! Kendilerine orda bol bol yedirilip içirilecektir. Süleymancıklar da halvetlere devam ;)
Hürrem odası ise başları dik, asi, ölüme dahi boyun eğmeyen kadınların odası! Bu Hürremler asla ve kat'a sevdiklerini paylaşmayı kabullenmezler. Bir Hürrem'e bir Süleyman vardır! Ötesi berisi de yoktur! Anlaşıldı mı! Delice aşık kadınlardır bu kadınlar. Mahidevranların ise aşk; hiç ruhlarına uğramadan sırra kadem basmıştır.
Bu iki kadın tipini daha uzun uzadıya ele alıp yorumlamak istiyorum... Azzzzzzzzsonraaaaaaaa
Bir de bu iki kadının var ettiği iki erkek tipi var karşımızda :)
Süleymanlar ve dahi Süleymancıklar!
Eee  her yaratılanın bir dişisi bir erkeği var ise Hürrem'e Süleyman; Mahidevran'a da Süleymancık yaratmış yaradan :)
İsteyen istediğini alsın buyursun...

DEVAM EDECEK...

4 yorum:

Adsız dedi ki...

çok iyi..

Şirin dedi ki...

Nedir " çok iyi"??? Anlayamadım ben?

Adsız dedi ki...

Tesbitinizi ilginç buldum ama yorumunuz çok iyi.İçeriğin doğruluğuna katılmıyorum,siyah yada beyaz değil insanlar...araları grilerle dolu.tebrikler.

Şirin dedi ki...

tezimin ispatı mümkün siz katılmasanız da..