Cuma, Mayıs 01, 2009

1 mayıs kimin bayramı?

Bugün 1 mayıs! AB maşası iktidarın yine AB'nin dayatmaları sonucu bu günü İŞÇİ BAYRAMI diye yazdı takvimlere. Yazdı da hemen bayram mı oldu bugün? 
Bayram ne demek? Bayram sevinç, eğlence, mutluluk içeren bir kavramdır. Eğer gün İŞÇİ bayramı ise işçiler için çok mutlu bir olmalı değil mi?
İşçilerin, emekçilerin mutlu olmasını sağlamak için atılacak ilk adım örgütlenmektir. İşçi örgütlerine sendika denir. Sendika  sosyal, hukuksal bilgilerle donanımlı ekipleriyle işçilerin, emekçilerin haklarını korur. İşçiler adına işverenle görüşmeler yapar. Ki işverenlerin de aynı şekilde sendikaları vardır. İşçi ve işveren sendikaları sağlıklı bir toplumun olmazsa olmazıdır! Türkiye'de 80 darbesinden sonra hızla geriye giden işçi hakları bugün sıfır ve belki de sıfırın altında noktasındadır. 80 öncesi bir çalışan, işçi, emekçi herhangi bir sendikaya üye olmadığında garip karşılandığında şimdi ise tam tersi bir durum ortadır. Benim çevremde bir tek insan yok artık özel sektörde çalışıp da sendikal haklara sahip. Resmi kurumlarda çalışanlar da olmasa Türkiye'de hangi sendikal oluşumdan bahsedilcek acaba?
Sendikalar yerli yerinde duruyor oysa. TÜRKİŞ, DİSK işçi sendikalarının oluşturduğu iki büyük konfederasyon. Ne yapar bu konfederasyonlar? Bana sorarsanız koskoca bir hiçler ordusu.
İşçiler için ellerini kollarını kıpırdatmazlar. Tek bildikleri 1 Mayıs'ta ortalıkta çatapat gibi dolanmak. Bir "Taksim'e çıkacağız" çığırtkanlığından gayri yaptıkları yapabildikleri yok. 
Bana söyle ey sendika ağası:
Türkiye'de çalışan sayısı kaç? Sendikalı çalışan sayısı kaç?
Türkiye'de işyeri sayısı kaç? Sendikalı işyeri sayısı kaç?
Yılda kaç toplu sözleşme yapılıyor?
Bunları yazmak bile o kadar abesle uğraşmak ki aslında. Türkiye'de sendika yok! Yok! Ama nedense bu 1 mayıs günü bu sendikalar sanki gerçek çalışanlarmış gibi meydanlarda arzı endam ederler. Bizim evin emekçileri, sözde çalışanlar sokakta cirit atarken çoktan işlerinin başında bugün. 
Bana kanlı 1 mayıs gibi geriye dönük çığırtkanlık yapacak sendika değil, bugünden sonra Türkiye'de emekçiler adına neler yapabileceğini söyleyecek gerçek sendikacılar gerek!
AB'den beslenen bölücü, kürtçü sendikalar değil; Atatürk'ün Türkiye'sinde çağdaş sosyal hukuksal haklarına sahip sağlıklı, mutlu emekçiler için çalışan sendikalar istiyorum.
Benimle aynı duyarlılıkta olan tüm işli, işsiz tüm emekçilerin 1 Mayıs'ını kutluyorum!

NOTLAR:
Yazımı yazarken bir yandan da tvden gösterilerin gidişatını izliyorum. İşçilikle emeçilikle hiç bir ilgisi olmadığı açıkça belli olan yüzü maskeli kişiler bankalara saldırıyor. Şu anda saat 10:09... Korteje DTP'liler katılıyor. Ve ben de inanın burda katılıp kalıyoum. Benim katılmamın Türkçesi elbette çok farklı. Daha iki gün olmuş 9 askerimizi şehit vermiş bu bölücü terör örgütü destekleyici AB ve ABD maşası partinin 1 mayıs gösterine katılması bana koca bir yuh çekme hakkı veriyor. Gerçek Türk işçisini asla temsil edemeyeck olan bu sendikaları bu bölücülerle başbaşa bırakıp yine Tanrı'nın tüm belalarını üstlerine yolluyorum.

Hiç yorum yok: