Perşembe, Ocak 24, 2008

Yasaklar delinmek içindir!



Ben icat etmedim tabii ki bu sözü. Hangi büyüğümüz demişse doğru demiş galiba...


Biz zamanlar mini mini bebeyken annem bizi "zorla" öğle uykusuna yatırırdı... Hatunun kendisi de bir siesta tutkunu olduğundan bizi zorla, cebren uyutmaya kalkardı... (Güzelliğini ona borçlu vesselam) Bendeniz de doğduğu günden beri uykuyla düşman bir insanım... Hava kararır gece olur ammenna... Uykuya selam eder gözlerimi kaparım... Amma gün tepemde, kelebekler börtü böcekler ortalarda dolarırken beni kimse uyutamaz.. Hele bu bebekliğimde... Çok net anımsıyorum o günleri... Ben iki yaşımda ağabeyim de dört yaşında... Kızkardeşim ise henüz bir yaşında olduğundan ve de uykucular prensesi olduğundan bize eşlik edememiş bu sıralar... Bizlerin üstüne oda kapısını kilitleyen annem eminim bu sıralarda mışıl mışıl güzellik uykusundaydı...Biz iki kafadar ise açmışız camı uyku sonrası "bahçenin nerelerine sıvşabiliriz"'in hesabını yapıyoruz herhalde... İşgüzar bir komşu da çok üstüne vazife imiş gibi bizi suçüstü yapmış:)) Anneme bu resmi gösterip "bak çocukları sen uykuda sanıyosun ama onlar hep pencerede böyle" demiş... Bu olayın günümüzde geçtiğini düşündüğümde kanım donuyor... Ne kötü bir İstanbul oldu burası ya:( Anneme bugünün penceresinden bakarsam "ne vurdumduymaz kadın" diye düşünmeden edemiyorum... Ama tarihi yaşandığı zaman dilimi içinde düşünürsek daha sağlıklı sonuca ulaşıp annemi biraz olsun anlıyorum... İstanbul hiç de bugün gibi değildi... Özgürlükler içinde büyüdük biz... Kapı baca açık, kimsenin kimseden çekinmediği korkmadığı bir istanbul'da... Bugünle kıyalamak asla mümkün değil...


Bu resim ve bu konu? Yasaklardan söz açtım ya?


Kaç gündür gündemimizi oyalayan şu youtube'un sansür edilmesi olayı var ya... Ben de bu konudan muzadrip kaldım... Bana ne diyemedim açıkçası... Ulu Önder'e sataşanın karşısına çıkacak en önde kişilerden olsam da bu sansür olayına pek de sıcak bakamadım. Çünkü sonucu yok... Kim taktı sansürü acaba? Türkiye Cumhuriyeti olarak ne gibi yaptırımlarımız oldu youtobe'e... Sıfır yaptırım! Fiaysko... Kendimiz ağladık, kendimiz güldük halimize... Yolunu bulanlar Türkiye'den yine eriştiler youtube'e... Olan bana da oldu tabii... Onca klip video koynuşum bloguma... Hiç birine ulaşılmadı:)) Bilyordum geçecek bu durum... Geçip gitti de velaikin... Tıpkı artık annemin beni öğlenleri zorla uykulara yatıramadığı gibi:))

2 yorum:

NAZLICA dedi ki...

Canım sana iyi bir hafta sonu dilemek için geldim. İşlediğin konu önemli, yasakların arzu doğurduğu bir gerçek. Kendini bilmez birilerinin yaptıkları saçma sapan videolar için erişimi kesmek aptalca. Kolaylarına gidiyor. Başka şeylerle uğraştıkları için zamanları yok böyle konularla uğraşmaya. Yassaakkk kardeşim dedilermi millett de emrin olur ağam diyor. Kendine iyi bak, öptüm, Sevgiler

carpediem dedi ki...

yasaklar neyi çözdü ki şimdiye kadar ...
yine de yasaklıyorlar işte...
gezmeyi sevdiğin resminden belli arkadaşım,özlemle bakıyorsun pencereden...
hasılı gözlemci bir insansın şirinim...
öğle uykusuna gelince ,
çocukluğumuzda biz de uyurduk ama yaz tatillerinde diye hatırlıyorum , hepimizin annesi uyuturmuş demek ki.