Pazar, Mart 11, 2007

Anılarımız mı biz mi yaşıyoruz?Eternal Sunshine ya da Sil Baştan!

Bir an düşünün belleğimize format attığımızı... Bilgisayara değil aman ha! Kendi beynimize! Kendi beynimize de aman ha! Ama düşünün bir kere... Bir kişi ya da olay beyninizden siliniyor sonsuza dek... Yok artık o sizin için... Hastalığınız O sizin! Ama O yok olunca siz yolunuza devam edebilecekmisiniz? O'nu yok etmenin yolları var mı? Var ise nasıl bir yöntemdir bu? Bizi neler yaşatır geçmişte? Bu sorular bana ait... Şu görsellerini gördüğünüz filmle aklıma gelen izdüşümler olabilir... Ama bu filmi izlemek öyle her babayiğidin harcı değil... Ben üstün olduğumdan mı çok güzel oturup da izledim sanki... Eleştirmenlerin görüşü zor bir film olduğunda birleşiyor...Geçtiğimiz yıllarda elime geçti bu film... 2003 yapımı. Büyük oğul kapıdan çıkarken "bugün işin yoksa şurada duran filmi izle mutlaka" dedi... Ne bileyim ben başıma gelecekleri... Boş gezenin baş kalfası... Oturdum izledim... Ben kendi adıma çok şey aldım bu filmden... İzlemeyenler varsa - ki vardır- İzlemeyenlere soru oluşsun ki izlesinler... Siz filmin hangi enlem ve boylamlarında olacaksınız? Nasıl bir anlam bulacak bu film kafanızda? Bunları önceden bilmek ne kadar olanaksızsa benim düşüncemi belitmem de o kadar olanaksız... Ama bir gerçek var ki bu film benim için çok özel... Eğer hâlâ izlemedi iseniz bi deneyin izlemeyi...

3 yorum:

Adsız dedi ki...

bu filmi bilgisayarda kızım izletmişti. aşık olupta ayrılanlar izlememeli bence. senin tavsiyene uyup yeniden izlicem, televizyon rahatlığında..

Adsız dedi ki...

çok merak ettim...bilgisayarımda hiç film izlemedim..beneklimde iken izledik ama...ya ben sakarın tekiyim.. bozarım diyede korkuyorum pc.. yi.. teknoloji fakiri ben..birde pc bozulunca bende bozuluyorum.. ve burada hizmet pahalı ve az...rica minnet yapıyorlar inan...bu yönüyle İzmiri arıyorum ...yavaş yavaş da alışıyorum şirinem... olumlu yönleride çok fazla.. dün sahilde.. kumların bir kısmı lila rengi çiçeklerle dolu idi.. rüzgarın tohumlarını sürüklediği çiçeğin her tarafda.. plaj kumundaki güzelliğini görecektin..ahh ahh ya ben çok beceriksizim.. şu gördüklerimi.. ayrıntıları birde resmetsem.. amanın amanın tadından yenmiyecek...kızıyorum kendime..benim gözümle göstermek hoş olur aslında...ben senin gözünle izlemekden keyif alıyorum inan...gevezeyim bennnn.) sevgi ile film isimleri not alındı...)iyi geceler...

NAZLICA dedi ki...

O kadar meraklandım ki bu filmi almadan, izlemeden duramayacağım Şirin. Çok kötüsün yaaa, birazcık anlatsan ne olur sanki:)))Not aldım umarım bulurum, Sevgiyle kal canım.