Cumartesi, Mart 07, 2009

Bak sen şu katakulliciye!

Haftasonu olsun biraz uzak durayım diyorum kazadan belâdan... Ama olmuyor işte... Sabah sabah elimi klavyeye dokundurmayacağım dedim ve çayımı ve kitaplarımı alıp battaniyenin altına girdim. Amacım biraz olsun dokunarak kitap okumaktı... Hani şöyle sayfa sayfa dalarak ,içinde bulunduğum zaman dilimden uzak bir başka alemlere...
Günlerdir okumakta olduğum kitap Tarih Lenk...Tutkunu olduğum bilim Tarih! Bilimin özünde olan kuşkuluğun sonucunda çoğu basma kalıp söylemlerle bilimsel gerçekliğe dayanmayan ve bu güne taşıya gelen tarihsel biligilerin yeniden aklın süzgeçinden geçirilmesini ön görüyor Hakan Erdem'in bu çalışması... Bende özümseyerek okuyorum.
Arada bir çırpıda okuduğum bir kitap oldu... Sam Stall'in Uygarlığı Değiştiren 100 Kedi'si... Harika bir belgesel kitap bence:) İçinde bu bahsi geçen 100 kedinin öyküleri var tek tek ... Özellikler kediseverlere önerilir... Kedilerin insanlık tarihine ve gelişimde ne gibi katkıları olmuş öğrenmek isteyenlere ve hatta bilmek istemeyenlere de öneriyorum... Hele hele kedi düşmanlarının kesinlikle okuması gerek bu kitabı ki; belki kediler hakkında biraz olsun önyargıları değişir...
Ve uyandığımda dün sabah karşımda buldum koyu pembe kapaklı Elif Şafak'ın kitabı... Siyah Süt'ü okuduğumda hayal kırıklığı yaşadığımdan olacak biraz temkinli davranarak uzak durmak istediğim bu son kitabını karşımda buldum işte zamansız... Adı Aşk... İşte bu ad bile kitaba çekicilik vermek için yeter de artar bile... Aşk çeker... Başladım okumaya bakalım sonunda aşk olacak mı gerçekten de?
Ve bu arada haber kanallarında iki günüdür yine tatsız haberler... Mustafa Balbay'ın yeniden gözaltında alınması ve ardından tutuklanması can sıkan bir haftasonuna giriş yapmamı sağlamışken; bir de sen kalk taaa Amerikalardan dil uzat!
Nasıl da tepem atmasın şimdi?
Kim bu ya?
"Bu" diyorum ama bu'nun önüne bir sıfat yazmakta zorlanıyorum... İçimden artık ne gelirse... Yürekten yürekten bu'lardan sonra sıralıyoum... Bu .... denen Fetoş tabii ki...
Bu Fetoş var ya Fetoş! Çek arkasından Amerika'yı geriye bir fossss kalacak... Piyon Fetoş Ergenekon'dan tutuklananlardan bazılarının hastanelere sevki konusunda ahkâm kesmiş... Yani Feto bu duruma el koymuş besbelli...
"Var bu işte bir Gata-kulli" demiş... Devletin güçlerinin kimin eline geçtiğini ultimatonların nerden geldiğini görmemek için kör olmak gerek.
Ve ne yazık ki ülkem "körler ülkesi" olmuş...
İçim karardı yine... Beni okuyanların da içini daha fazla karatmamak için yazımı burda kesiyorum.. Yazmaktan korktuğumdan değil ama bunca şerefsizin hayatımda bu kadar olumsuz etkisi olmasından çok ama çok rahatsızım...
Dua ediyorum Tanrı'ya... Biliyorum ki beni duyuyor, görüyor ve anlıyor...

Hiç yorum yok: