Perşembe, Temmuz 03, 2008

Bülbülüm altın kafeste....


mustafa kemal atatürk resim bülbülüm altın kafeste


Bülbüler kafese alındı...
Başımızdaki belalara da hani bülbülün karşıtı karga demek isterdim ki...
Çok sevgili ve asil kargalara ayıp olacaktı bu benzetme... Teşbihte hata olmaz demiş büyüklerimiz ama inanın ben başımızdaki belaları hiç bir hayvan türüne benzetemiyorum...
Ki mitolojik kültürün etkisinde olan biz Türkler her soyut kavramın karşılığı olarak bir hayvan figürü kullanırız... İyi ya da kötü soyut kavram... İnanın tüm mitolojik bilgilerimi taradım... Bunlara uygun bir hayvan figürü yaratamadım beynimde...
Açıklamalarına demeçlerine bakıyorum bu zatların da... Birisi var ki bunların arasında...
Hazin bir ... ne demeli bilmem ki... Dil sürçmesi de değil hani.. Çok çirkin...:(((
"Bağırsaklarımızı temizliyoruz" demiş Arınç...

"Böhhh" dedim artık...
Ne hayvanlar alemi ne bitkiler alemi bunların benzeri olabilir...
George Orwell sağ olsaydı...

Acaba bunları hangi hayvanla betimlerdi?

Hiç yorum yok: