Cumartesi, Nisan 05, 2008

Ah bahar!



Nisan geldi... Bahar geldi... Ben kaçırıyorum birşeyleri sanki... Erguvanlar pıtrak pıtrak patladı bile...
Cümbüş başladı Boğaz'da... Laleler İBB marifetiyle süslemekte İstanbul'u... Göz boyuyorlar.... Ama inanın iftar çadırlarından çok keşke hep böyle göz boyasalar...Gerçekten göz boyama ama... Nasıl da mest oluyor insan laleri görünce... Ama bu adamların(!) her adımının arkasından kesin bir hinlik çıkar ya... Ki ne ihale yolsuzluklarına gider bu işin sonu bakalım... Faturaları şişirmek için kullanılan güzel laleler sanki devleti ele geçirmek için gelin gelen Çin prensesi gibi...
Böylesi güzel bir bahar gününde bahar yazmak istiyorum. Buram buram mis gibi bahar kokan... Ama sıyrılamıyorum ki ülke hallerinden... İçimin  ahli de dışımdan farksız sanki. İçim dışım bir yani... Pek iç açıcı değil bahara karşın. Kış gibi bunlarda geçer gider diyorum ama bi türlü gitmiyor... Aklıma ilk gençliğim geliyor... Bu bahar aylarında okul çıkışı otobüse binmek yerine tren yolunda aylak aylak yürümeyi severdim... Güneş akar içime... Kravat bi yana, saçlar fora...
Suadiye'den Erenköy'e atlaya zıplaya yürü de yürü... Papatyalar ballıbabalar arasında... Tam kaptırmış giderken raylar üstünde acı acı çalar tren düdüğü... Kaçarsın kenara hemenceceik... Ya arkadaşlarım kaçtılar mı? Çok şükür... Tren geçince görürüz birbirimizi... Ne o yol bitsin isterdik, ne eve girmek... Bu hava bu çiçekler, kelebekler kuşlar bırakılırda şimdi serin odaya tıkılıp da ders mi çalışırır yani?
Ah beni bu güzel havalar mahvetmiş gerçekten de... Böyle bir günde bende artık okula rest çekip de bir daha gitmemiştim...
Bu bahar alıp insanın aklını başından sonra olan olur; piç gibi bırakıp gider... Kanmamak gerek:))
Bahara inanmayın ama baharsız da kalmayın!
Çıkın dışarı... Nerde renk nerde çiçek varsa doyasıya koklayın... Soluyun güzel havayı içinize... Güzel şeyler düşünün... Haylleriniz olsun... Gerçekleri bırakıp hayallere dalın biraz olsun ....
Nasılsa geçecek bahar... Tadını çıkarın... Ben kesiyorum burda ... Sizi ben ilk gençlik yıllarımdan dinlediğim güzel bir bahar şarkısıyla baş başa bırakıyorum...
Bundan sonraki yazımda taze bahar görüntüleri koymak istiyorum...

1 yorum:

carpediem dedi ki...

Baharın resmini istiyorum senden,çoğumuz senden farklı değiliz inan,olan bitenler konusunda.
inadına yaşamak gerek,
herkese inat yazmak gerek,
yoksa nasıl haberimiz olacak birbirimizn varlığından
susmamak gerek,
yoksa nasıl duyacağız birbirimizi
sevgiyle kal arkadaşım.