Cuma, Mart 28, 2008

Gecenin köründe....




Uyumadım; uyuyamadım bi türlü... Arkamda tv açık... Siyaset Meydanı.... Tam meydan... İstersen uyu meydanın ortasında... Ne mümkün... "İçim başka söyler, dışım başka" halleri vardır ya biz beşerlerin... İşte öyle bir şey...Gecenin tam ortası...Çocukluğumdan beri kaç kez dinledim belki ama ilk kez sözleri içime alıp sakladım... Neler geldi gözümün önüne neler... Film izler gibi izledim kendimi... Neden bilmiyorum?... hep siyah beyaz sanki... Yönetmen her kimse beynimde öyle buyurmuş besbelli...
Gece sürüyor sabaha doğru... Nasılsa gün doğacak... Ben biraz efkârlanayım çok mu...

"MAZİ KALBİMDE BİR YARADIR"(*)

Ben de gönül çektim eskiden
Yandı hayatım bu sevgiden
Anladım ki bir aşka bedel
Gençliğimmiş elimden giden

Önünde ben geldim de dize
Yar olmadı bu kimse bize
En nihayet düşüp can verdim
Gözündeki yeşil denize

Sarmadımsa da belden, geçmedim bu emelden
Bir hazin maceradır onu aldılar elden
Başkasına yâr oldu, eller bahtiyâr oldu
Gönlüm hep baştan başa viran bir diyâr oldu

Mazi kalbimde bir yaradır
Bahtım saçlarımdan karadır
Beni zaman zaman ağlatan
İşte bu hazin hatıradır

Ne göğsünde uyuttu beni
Ne bûseyle avuttu beni
Geçti ardından uzun yıllar
O kadın da unuttu beni

Sarmadımsa da belden, geçmedim bu emelden
Bir hazin maceradır onu aldılar elden
Başkasına yâr oldu, eller bahtiyâr oldu
Gönlüm hep baştan başa viran bir diyâr oldu..


(*)Sözlerini Necdet Rüştü Efe Tara'nın yazdığı, Necip Celal Andel tarafından bestelenen ilk Türk tangolarından biridir. (Tango Turco). 1928 yılında bestelendikten sonra, ilk yorumu 1932'nin ünlü seslerinden Seyyan Hanım tarafından plağa okunmuş ve o zamandan beri çok sevilen tangolar arasındaki yerini korumuştur.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Canım Şirinem... Senin bu yazmalarını çok seviyorum. Kendile konuşur gibisin. Dikkat et seni sessizce dinleyenler var. Akşamları uyku perisi pek bir erken çalıyor kapımı.zorla bir kaç şey yazıp bir iki kapı çalıyorum. bugünde seninkapındayım. Benim hoşgörülü şirinem. Benim kimseye sitemim olmaz geldin gelmedin yazdın yazmadın diye. Bilirim ki benim arkadaşım beni ve yüreğimi bilir...sözünü bile etmem gerekmez. Nerden mi çıktı bu... çıktı işte. yine geldiler bana.. sevgiler canımcım.)

Şirin dedi ki...

Gelene kapım açık... hoşgelmişsin Süreyyam... Çay da var taze demlenmiş mis gibi... Biraz da Ada kokusu, martı çığlığı yanında iyi gider... Sen simit getir ordan... Yok ya siz gevrek diyordunuz değil mi:)) Martılar pek sever... Yollarını gözler:))