Pazar, Nisan 01, 2007

Hoşgeldin Nisan!

Bugün 1 Nisan! Aman da neşe doluyor insan! Yok canım o söz 23 Nisan’la ilgili idi... 1 Nisan’a da “merhaba” dedik birlikte:) İlk karşılayanlardan olduk Nisan’ı... Herkes uyurken bekledim durdum gelişini... Beklesende beklemesen de saat, yine aynı saat; gün, yine aynı gün... Yok hayır! Ne saat aynı saat; ne gün aynı gün! Bugün 1 Nisan... Yok yok, şaka maka yapmaya niyetli değilim... Günü geceden karşıladım bugün... İlk ışıklar varmadan uyumuşum... Güneş doğudan yükselir yükselmesine de doğuya baktığımda ilk önce apartmanların siluetlerini görürüm... Sonra yavaş yavaş gökyüzüne doğru kalkar gözlerim... İyi de gökyüzünü delen gökdelenler yok o yönde... Bu sabah kapalı bir gökyüzü var İstanbul’da... Evin batı yakasına giderim sabahları... Sofra orda kurulur çünkü... Nerden beni hissederlerse başlarlar ciklemeye gukguklamaya.. Eyvah ki eyvah! Buğday bitmiş:( Dün unutmuşum almayı... Hemen pilavlık bulgur getirip koydum önlerine... Sularını tazeledim... ama biraz bozuluyorlar böyle bulgurla beslenmeye... Gagaları ile almak zor aslında... Haklılar... “Bu sabahlık idare edin canlarım benim” diye gönüllerini almaya çalışsam da ulu güvercin pek pis baktı bana... Alırım gönlünü ben onun buğdayla sonra... Kumrularım daha uyumluudr bu konularda... Serçelerde kapris hiç yok... Ne koysam yerler..Biraz da mısır koydum mu arasına buğdayların, nasıl da dans ederler balkonun kenarında... Camı açtım ki demlikten gelen çayın kokusu ile şu nemli hava birbirine karışsın diye... İyi ki de kuşlar var... Yoksa nasıl yaşanır bu beton mezarlarda... Yalınayak toprağa basmak ister gönlüm böyle ıslak havalarda... Bolca yağmur yağsa, olsam sırılsıklam.. Belki de bitkilerin can suyuna hasreti gibi benim hasretim... Belki de biz insanlar bi zamanlar toprağa bağlı yaşardık ağaçlar gibi... Bir gün çok sıkıldık... Başladık yürümeye... Köklerimizi söküp sırtımıza vurduk belki de kesip attık... O gün bugündür yürüyoruz... Yürümeyi becerdik de uçmayı beceremedik ama... Bu yüzden belki de kuşlara böyle düşkünüm... Bir mucize onların uçması bana göre... Aman iyi ki de uçmuyor insan... Düşünmek bile istemiyorum... Kim bilir ne kargaşalar yaşanırdı gökyüzünde... Zaten uçaklar yetiyor gökyüzündeki bakirliği bozmaya... Hiç çarpışan kuş sürülerinin kazasını duydunuz mu siz haberlerde? Ama uçaklar çarpışır havada... Savaşmak için kullanır insan gökyüzünü... Masum insanların kanını göklere çıkarır uçarak... Bir de bireysel olarak uçsa insan... Parsel parsel satar... Gerçi şimdi de öyle her gökyüzüne benim diyemezsiniz... Her bir metreküpü bir ülkenin hava sahası... Şimdi düşünüyorum da; tam tepemde adam bağırıyor: “De gir başka yerde uç! Burası benimdir ahanda!” Eyvah ki eyvah... Kürtler hemen gökyüzü mafyası oluşturmuşlar... Devletin hava sahaları işgâl edilmiş... Nerde bu devlet? Meclis af çıkarmakla uğraşır... Hava sahalarını en az 5 yıldır kullananlara tapu verecekler...Eee seçim yaklaşıyor... Olur, olur... Oh suyundan koy!
Ya ben bu yazıyı yazarken gökyüzüm elden gidiyor... Bana biraz izin... Gideyim biraz gökyüzü kapayım... Kapmalıyım ki kuşlar uçsun!
Nisan! Hoş geldin!

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Pes yani...
İnan nisan şakası gibisin...
Her yere yettiğin yetmedi, şimdide hayalinde çalınan yerleremi yettin..
Birilerimizin dedesi savaşa gitmiş, geriye kalanlar da ellerine bir ip yumağı alıp ülkemin ahipsiz topraklarını parsellemişler.. şimdi onların torunları dededen kalma servetle, benim dedemden kalma özgürlükle hayatın tadını çıkarıyorlar..
Aklın sıra sende uyanıklık yapmaya çalışıyorsun da "geçti Şirin Hanım" gökyüzüde olsa san yedirmezler...

Adsız dedi ki...

NİSAN... ÖNEMLİ BİR AY.. İLKGÜNÜNDEN İTİBAREN..EVLENMİŞ İDİM BU GÜNDE...BUNU BİR YERDE YAZMIŞTIM...HALEN SÜRDÜĞÜNÜ SANAN BİR ARKADAŞIM İYİ DİLEKLERDE BULUNMUŞ.....) VE KELEBEĞİMİN DOĞDUĞU AY...BAHARIN MÜJDECİSİ..ADI BİLE HOŞ..NİSAN.. İNSANIN İÇİNİ TAZELİYOR.. YAĞMURLAR BİRAZ OLSUN YAĞIYOR TOPRAK SUYA AÇ...GÜZEL ŞEYLER DİLİYORUM..UMARIM HERŞEY ÇOK GÜZEL OLUR...İKİ NİSAN OLDU BİLE...) SEVGİLER ŞİRİNEM.. SABAH ERKEN KALAKACAĞIM.. BİR ÖNCEKİ YAZINA BELKİ ERKEN KALKAR YORUM YAZARIM.)
SEA PAŞAM GELECEK...BİRKAÇ GÜNE KADAR İZNE...YARISINI BİTİRDİK....)MALUM.. SENİNLE BİRLİKTE BEKLİYORUZ YOLUNU...SENİN OĞLUŞLAR GİDERKEN.. BENDE BEKLİYECEĞİM..) İYİ GECELER
ben sureyyam... bir türlü yorum gitmiyor böyle denedim birde