Perşembe, Ekim 19, 2006

Pancar Turşusu

Pancar Turşusu

Bugünler de öyle canım çekiyor ki...
Pazarda gözlerim hep pancar aradı durdu.. Bi ara baktım ne göreyim... Tam hayal ettiğim gibiler... doldun dolgun bana bakmaktalar... yanaşıverdim tezgâha... Bir de baktım bi kişi daha yanaşmış... Kim kaparsa... Bir O, bir ben... Arada nezaketen aynı pancara el uzatmışsam çektim elimi doğal olarak... Aaa bi bakayım şu hatunun yüzüne dedim... Benim kadar pancar düşkünü bir... Merak ettim ne yalan söyleyeyim... sarşın bir bayan... Tam da benim Oksana'ma benziyor ama daha yaşlı...
Dedim:- Borş çorbası...
Dedi:- Evet! Siz biliyor borş çorbası!
Dedim:- Evet tabii ki biliyorum...
Bizim evde de yapılır...Çocukluğumdan beri bilirim... Soğuk kış günlerinin harika arkadaşıdır... Havalar soğumaya başladı... Yapınca onu da paylaşırım sizlerle...
Oksana dan, Rostov'dan söz ettim... Rus kadınlarını görünce onlardan çok ben özlem çekiyorum... Oysa yurdundan ayrı olan ben değilim ki... Neyse söz nerden nereye geldi... Borş çorbası kırmızı pancarsız olmaz... Ama ben de kırmızı pancar turşusuz olmam...
Aldım pancarları... Bir güzel yıkadım... Üzerini öretecek kadar su koydum tencereye... 1'er kaşık şeker ve tuz da ekledim.. Pişirdim bi güzel... Kavanoza yerleştirdim... Bolca sarımsak doğradım, ezdim... Sirkeyle karıştırdım sarımsakları... Pancarın kaynamış soğumuş kendi suyundan da ekledim... Doldurdum kavanoza... Ağzını sıkıca kapatım... Aslında hemen bile yerim ben... Ama iki gün dinlerirse tam tadında olur... Afiyet olsun!


Biraz da pancarın içinde neler varmış; bilelim...

100 gr pişirilmiş ve suyu süzülmüş kırmızı pancarda 32 kalori, 1.1 gr protein, 7.2 gr karbonhidrat, 0.1 gr yağ, 0.5 mgr demir, 0.8 gr lif, 23 mgr. fosfor, 0 kolestrol, 208 mgr potasyum, 43 mgr sodyum, 23 mgr magnezyum, A, B1 B2, B3 ve C vitaminleri ile folik asit bulunur. Kırmızı pancar yüksek oranda potasyum içerdiği için yüksek tansiyonu düşürücü etkisi vardır. İçerdiği yüksek oranlı lifiyle bağırsaklara iyi gelir ve iştah açıcı özelliği bulunur. Karaciğer ve safra kesesine iyi gelir, üreme fonksiyonlarına, kemik yapısına ve glikoz metabolizmasına katkıda bulunur.

Hiç yorum yok: