Perşembe, Aralık 31, 2009

Güle güle 2009!

Doldu vakit saat... Bağlasan durmaz hallerde 2009!
Gitti gidiyor... Bir geriye sayım, ileriye devinim halleri içinde bugün çoğunluk dünya insanı....
Bugünü hiç de tiiiye almayanlarda var elbette. Ama popüler kültürden kim ne kadar kaçabilir.
Bende gün gelip de yeni yılı çoğu kez yorgan altında geçirenlerdenim. Yoktur öyle on dokuz sekiz yedi hurra yeni yıl çığlıklarım falan. Bundan sonra da olmaz öyle çoşkularım... Amma velakin her giden yılla da tarihsel bir hesaplaşma hakkım her zaman mahfuzdur.
Bugünlerde böyledir işte... Yeni yılla uğraşmaktansa hep giden yılla oturur konuşur dertleşir döküm yapar dururum. Hani gider ayak alacak verecek kalmasın; hak geçmesin diye. O söylesin ben söyleyeyim... Eteklerimizde kaldıysa taşlar dökelim bir bir. Gelecek yıla taşınmasın alacak verecek...
Böyle böyle hesaplaştık işte 2009'la. Sonuç güzel walla benim açımdan. 2009'da benden çok şikayetçi değil. Giden yılların en büyük sorunun arkalarından güzellikleriyle değil de, hep kötü yanlarıyla didiklendiklerinden yana çok dertli 2009. Eee insan beşer, beşer şaşar. Nankördür insan yapısal olarak. İyileri çabuk unutur, kötüleri de saklar durur. Bu yüzden insan en çok kötülüğü önce kendine yapar da farkına varmaz. Bende bir insan olduğumdan çokça bu yanlışa düştüm. Hep giden yıllara yükledim çoğu olumsuzluklarımı. Güzelliklerimi çabuk unuttum yok saydım. Oysa dünya zamanıyla yaşadıklarıma bakınca ne güzel şeylerde yaşadım geçen bunca yılda. Azlık çokluk sınamalarına hiç dalmadan nicelik ve niteliği üzerine yaşamak gerek anları da. Ve güzellikler hep önde, hatırda olmalı... Asla unutulacaklar kutusuna atılmamalı ki gelecek daha da güzel olsun. Hatırladıklarımız ne kadar güzel ve mutlu anılarsa gelecekte yaşayacaklarımız da güzel ve mutlu olacak.
Evet artık gidiyorsun 2009. Çıkının hazır... Getirdiklerini bırakıp bizden aldıklarını götürmektesin. Al götür sana ait varsa bende işine yaracak. Hayatımın en önemli yıllarından olacaksın ama bunu bil! Neler yaşadım senle neler... Sen benim hayatımın en önemli olaylarımın yıllarından biri olarak kayıtlısın özel tarih kitabıma artık. 2009 dediğimde gelecekte şöyle bir durup düşüneceğim. Düşüneceğiz hatta :)) Birlikte ya da yalnız... Ama bir yerlerde hep düşüneceğiz. Umarım birlikte bir ömür boyu düşüneceğiz seni... Bunu diliyor ve istiyorum. Kutlamalarımızı yaparken seni hatırlayıp sayacağız yılları... Arkandaki yıllarımızı da elbette unutmayacağız. Öyle çok da yıllarımız var ki arkada... Ama sen bize özel oldun. Bu yüzden seni böyle gider ayak sevişim. Bunca yılın yapamadığını, başaramadığını sen yaptın. Kerameti sende bildim. Bu yüzden sana teşekkürlerim... Bu yüzden sevdim seni 2009...
Bu gece giderken sen, ben haince(!) dilekler tutacağım 2010'dan... Ama seni hiç ama hiç unutmayacağım...
Güle güle 2009!

Hiç yorum yok: