Cuma, Haziran 05, 2009

Ben taktım bu AKP'ye!

AKP'nin başı yine açtı ağzını, yumdu gözünü. Vay efendim neymiş... Bizler Adalet ve Kalkınma Partisi'ne AKP diyenler edep dışılık içindeymişiz. Ne demek edep dışı? Yahu bu kişi gerçekten artık abuk sabuk konuşmanın tavanını yaptı. Kendini bilmezliği alemi kör, kendini şahin sanması artık çekilir olmaktan çıktı. Kaç kere yazdım durdum burdan kendime şu AKP kısaltamsı için. Bana da edepsiz dedi şimdi Recep Tayyip bey açıkça...Yani aslında resmen hakaret etti... Ben kendi davamı sonraya bırakıp Melih Aşık'ın köşesinden bugünkü(5 haziran 2009) köşesinden alıntıyı burada yayınlamak istiyorum....

Kısaltma adabı

Şu sıralarda hayli sinirli görünen Başbakan, Ak Parti yerine AKP diyenleri edep dışı davranmakla suçladı. AKP ayıp bir sözcük müdür? Hayır... AKP, Adalet ve Kalkınma Partisi dışında bir başka anlama geliyor mu? Hayır... Neden edepsizlik o zaman?
Evet, AKP tüzüğünde partinin kısaltılmış adının Ak Parti olduğu yazılı. Ancak böyle kısaltma olmaz. Bir terimin kısaltılmasının da belli kuralları vardır. AKP’yi Ak Parti şeklinde kısaltamazsınız. Türk Dil Kurumu’nun bu konudaki bilgi notunu okuyalım:
“Kısaltma; bir kelime, terim veya özel adın, içerdiği harflerden biri veya birkaçı ile daha kısa olarak ifade edilmesi ve simgeleştirilmesidir. Kısaltmalarla ilgili kurallar şunlardır:
1. Kuruluş, kitap, dergi ve yön adlarının kısaltmaları genellikle her kelimenin ilk harfinin büyük olarak yazılmasıyla yapılır: TBMM (Türkiye Büyük Millet Meclisi), TDK (Türk Dil Kurumu), ABD (Amerika Birleşik Devletleri); KB (Kutadgu Bilig); TD (Türk Dili), TK (Türk Kültürü), TDED (Türk Dili ve Edebiyatı Dergisi); B (batı), D (doğu), G (güney), K (kuzey); GB (güneybatı), GD (güneydoğu), KB (kuzeybatı), KD (kuzeydoğu).
Ancak bazen kelimelerin, özellikle son kelimenin birkaç harfinin kısaltmaya alındığı da görülür. Bazen de aradaki kelimelerden hiç harf alınmadığı olur. Bu tür kısaltmalarda, kısaltmanın akılda kalabilmesi için yeni bir kelime oluşturma amacı güdülür: BOTAŞ (Boru Hatları ile Petrol Taşıma Anonim Şirketi), İLESAM (İlim ve Edebiyat Eseri Sahipleri Meslek Birliği), TÖMER (Türkçe Öğretim Merkezi)...”
Sonuç: “Ak Parti” diye kısaltma olamaz... Kısaltma iki sözcükle olmaz. “Ak Parti” başlı başına bir parti adıdır.
Ayrıca; ‘Ak’lık öyle lafla, zorla, tehditle elde edilemez.
‘Ak’lık icraatla kazanılır. Siz gerçekten ‘Ak’sanız; hiç merak etmeyin, partinizin adı “kara” bile olsa, halk ‘Ak’ unvanını size verir.


Hiç yorum yok: