Perşembe, Haziran 07, 2007

Yağmurlu bir İstanbul'dan...

Yağmur sesiyle uyanmak... Bana güzel geldi... Toprağa düşen her damlacık bir nota gibi ses veriyor... Güzel bir yataktan kalma müziği imiş yaz yağmurunun sesi... Dana dinç, daha uyanık kalkıyor insan yataktan... Balkon kapısı açık kalmış... Serinlik burdan geliyor besbelli... Kumru bana bakıyor "nerdesin sen?" der gibi... Daha yüzümü yıkamadan buğday kavanozuna ulaşıyorum... Kahvaltılık yem koyup balkona "günaydın" diyorum yeni güne... Yağmur sesiyle karışan çocuk sesleri sabah sabah ne güzel geliyor... Nerden buluyor bu enerjiyi bu bızdıklar... Nasıl sevinçli çığlıklar atıyorlar... Artık tatil, karne yaklaştığından mıdır nedir ama daha neşeliler çocuklarda artık... O kışın somurtan ağlak sabah çocukları yok artık... Zıplaya zıplaya geliyorlar okula... Bu sözünü ettiğim çocuklar anlaşıldığı üzere daha çok ilk beş sınıf öğrencileri... Daha büyük öğrencileri biraz gergin görmek doğal artık... Yılsonu hesapları var hepsinin aklında... gelecek endişesi şimdiden omuzlarına yüklenmiş... Farkında olanlar da var olmayanlarda...
Sardunyalarım yağmurdan hoşlanmışlar... Öyle dediler bana... Çatır çatır yaz sıcaklarına hazırlık yapıyorlarmış böyle yağmur günlerinde:)
Balkondan içeri girmeli, çayı ocağa koymalı artık... Yağmur kokusuna taze demlenmiş çay kokusu karışmalı çok geç olmadan...
MFÖ'den "Bu sabah yağmur var İstanbul'da.."yı açıyorum... Gözlerim dolu dolu oluyor bilinmez niye?

3 yorum:

NAZLICA dedi ki...

Şirinciğim;sabah haberlerde duyunca çok sevindim yağmur yağdığına. Faydası olur mutlaka. Aynı şarkıyı ben de içimden mırıldandım. Tüm öğrencilere başarılar diliyorum, gerçekten zor zamanlar. Seni de öpüyorum, keyifli anlar diliyorum canım.

Adsız dedi ki...

Ankara gazeteleri hergün bizi suyumuzun bitmeye bilmem kaç gün kaldığı konusunda uyarıyor...
hepimiz yağmur duasındayız, her uygar ülke gibi, yapılması gerekeni yapıyoruz daha ne olsun...
parklar bahceler şimdiden çöl oldu, yağmur yağsında zavallılların yüzü gülsün..
hoşçakal

Adsız dedi ki...

yağmurlu havalarda çay içmek ...afiyet olsun arkadaşım...ben yağmurun altında yürümeyi severim...yaşadığımı,susuzluğumun gittiğini hissediyorum adeta...