Pazar, Nisan 22, 2007

Pazar gülü:) Mor salkımlar

Bu görüntüler dün yaşadığım gördüğüm güzelliklerden anı olarak kaldı... Arkadaşımın evinin bahçesi böyle bir yer... Mor salkımlar Erguvan'ın bir türü sanırım...Mis gibi kokurdu... (Ev sahipleri mor salkımlarlara Erguvan diyordu ama doğrusu ben pek emin değilim...Bu konuda daha sıkı bir araştırma yapmak gerek.... Gerçi Bizans'ın kutsal rengi MOR'u bu ağaççıkta çok baskın olarak görüyüruz.... Belki de Bizans'ın kutsalı aslında Mor Salkım'dır...Zaten aynı bitki olmasalarda aynı familyadan geliyorlar kesin...)

Güllerle mor salkımlar birbirine dolanmıştı... Çay içtik bu güzelliğin altında... İnanın hiç kalkıp da eve gelemek istemedi canım... Hani herkesi de kışkıttım ya "sokağa çıkın" diye ... Kendimi de iyi ki kışkırmışım... Gerçi RTE'nin bir açılışı yüzünden minnacık bir arayı nasıl uzattım... Ne kadar süre harcadım yolda...Adam(!) her yerde benim canımı sıkmak için hazır bekliyor ya:( Hadi bahar bahar, pazar pazar canınız sıkılmasın... Ben daha gazetemi okumadım... Merakla bekliyorum bugün... Her pazar Ali Sirmen'in "sevgiliye" ithaf ettiği yazısı vardır... O da İstanbullu olduğundan her bahar mor salkımlardan erguvanlardan söz etmeden geçemez... Her yazısını dikkatle okurum Ali Sirmen'in... Ama "sevgili" diye başlayan pazar yazılarını asla kaçırmadan okurum... Bakalım bugün ne yazmış... Çok etkilenirsem pazartesi yazımda görülebilir izdüşümü...




Bu gül benim objektifimden... Ne kadar övünsem kendimle az:)))) Hiç de beceremem övünmeyi... Ne de yüzüme gözüme bulatırım... İşte şimdi olduğu gibi... Dün arkadaşımın evinin bahçesinde bu gülün altında çay içtim...Daha Mayıs gelmeden coşmuş güller...Yediveren... Ksımet olursa mayısta da çekerim... Güzeldir İstanbul'un gülleri... Kırmızısı da bir başka güzel... Buram buram aşktır Gül! Şimdi girersem bu konuya çıkamam...Gül ve Bülbül.... aman da aman... uzar da gider...Asla da bitmez... Bitmesin...Ne aşk bitsin, ne güller solsun, ne bülbüller sussun!

3 yorum:

Adsız dedi ki...

ben buraya yorum yazmıştım yine kaybolmuş... bloger ya beni sevmiyor, ya da yorumlarımı...
bir zamanlar birileri yorum yazamazdı onlara döndüm...
bu resimler çok güzel gün neler getireceksin bakalım...

Adsız dedi ki...

bir gül dedi bülbül güle
gül gülmedi gitti
gül bülbüle,bülbül güle
yar olmadı gitti.
tam zamanı bu mevsimde ...yazmak lazım,gülede bülbülede(allahıma çok şükür yazılarımda kaybolmuyoo..)

Gökhan ÇAY dedi ki...

Bu güzel fotoğrafı belleğime farksız kaydettim. Belki bedeli olamaz ama eğer kabul edersen yerine aşağıdaki dörtlüğü bıraktım.

...
kimin duvarından akıyorsa
nazenin bir mor salkım
işte odur ezelden benim
duvarsız sevdiğim halkım
...