Perşembe, Temmuz 04, 2013

Siyaset ve hıyar

Ben bu kalabalıktan değilim herhalde. Hiç bir partiyi ve kurumu biraz olsun kendime yakın hissetmiyorum. Bir ben mi bu duygu içindeyim acaba? 
Ortalık yalakadan geçilmiyor. Ya Allahçı geçiniyorlar, ya Atatürkçü... Bakıyorsun daha da beteri... 
Ama herkes menfaat peşinde... Kimse samimi değil... Siyaseti seçim zamanı sandığa gidip oyunu verip imza atıp çıkmak sanıyor büyük bir güruh. "ben bilmem beyim bilir" kafası var ya. Eee daha evde sözü geçmeyen kadının yani toplumun yüzde ellisinin hali buysa ne beklersin ki bu kafadan.
Tüm partilerde dünyanın en antidemokratik uygulamaları olan kadınlar kolu ve gençlik kolları var. 
Hayatımın hiç bir döneminde hiç bir siyasi partiye üye olmadım. Olmak istedim elbette. Ancak bu isteğimin kapısı olarak bana sürekli kadın kolları gösterildi. 
"Sen kadınsın. Hadi o odaya!" 
Ya da "sen daha büyü de gel bakim evlat! Genç odasına!"
Bu kafa yapısındaki adamların elinde olan siyaset arenasından asla hayır gelmez.
Kadınını, gençlerini ayrıştıran bir kafadan nasıl bir ses çıkar? Düşünün bakalım nasıl bir ses çıkar? Kimler çıkar burdan? Bu nasıl bir kafadır? Ben düşünüyorum da vallahi yazmaya mecalim yok aklıma gelenleri.
Bu yüzden biraz olsun düşüncesi bana yakın olan varsa onlara seslenmek istiyorum. 

Bu kafa yapısına karşı durun. 
Sivil itaatsizlik uygulayın. 
Sistem içindeki hiç bir siyasi partiye prim yaptırmayın artık! 
Gerekirse oy vermeyin! 
Cezasına da katlanarak oy vermeyin! 
Neden oy vermeyeceğinizi açık seçik beyan edin. 
Zaten dürüstlükten kaynaklanan tavrınızı asla saklamayın, gizlemeyin! 
Oy vermek kadar oy vermemek de bir haktır! 
Düşüncelerinizi meclise taşıyacak bir partiniz yoksa neden sadece muhalif olmak için oy vermeye gidiyorsunuz düşünün bir kere?
Bugün görüyorum ki zaten iktidarı da muhalefeti de birbirinin ruh ikizi!
Yok aslında birbirlerinden farkları. Tek farkları parti adları, tabelaları, amblemleri...
İçerik olarak aynı... Birbirlerinin eşdeğerleri ya da eski deyimle muadilleri...
Yani sözün özü bu sistem partilerinden cacık bile olmaz!
Benden söylemesi!

Hiç yorum yok: